استفاده درست از پاپ آپ

استفاده درست از پاپ آپ
  • علی احمدی
  • تاریخ انتشار 2021 / 06 / 23
  • دیدگاه 0 نظر
  • تعداد بازدید 121

کلمه پاپ آپ را معمولا همه شما شنیده اید یا اگر هم نشنیده اید مطمئا آن را در سایت های مختلف مشاهده کرده اید. بگذارید برای اینکه یادتان بیاید کمی آن را توضیح بدهم. زمانی که وارد سایتی میشوید در ابتدا یا هنگام مشاهده سایت یک پنجره باز میشوید که تبلیغ چیزی را میکند یا یک پیشنهاد به شما میدهد مانند عضویت در خبرنامه

حالا که یادتان آمد منظور من چیست شاید در ذهنتان تبلیغات مزاحمی که در سایت ها نمایش میدهند یاد آوری شد. درست است آن ها هم پاپ آپ هستند ولی به روشی بدی استفاده شده اند که موجب عصبانیت هر نوع کاربری میشود.

 

پاپ آپ چیست؟

در اصل پاپ آپ (pop up) نحوه باز شدن آن ها است ولی هممه ما عادت کرده ایم که به آن پاپ آپ بگوییم پس در این مقاله نیز از همین اسم استفاده میکنیم . نیاز نیست حساسیت زیادی بر روی اسم آن داشته باشید ولی برای اطلاعات عمومی اسم دقیق آن مودال یا همان ماژول فارسی، صفحات بینابینی و … است.

این ماژول توسط فردی به نام  اختراع شد که بعد از مدتی که در بین تمام جهان فراگیر شد بابت اختراع آن از مردم عذرخواهی کرد و گفت که این منفورترین ابزار تبلیغات است که اختراع شده است. دلیل اینکه این اعتراف را کرده است شاید همین استفاده نادرست آن است.

 

انواع پاپ آپ ها

پاپ آپ ها از نظر ظاهر و نحوه استفاده به چند دسته تقسیم میشوند که در ایم مقاله آن ها را نام میبریم و برای هر کدام توضیح کوتاهی میدهیم تا با آن آشنا شوید.

 

هنگام ورود به سایت

اولین مورد زمان نمایش، هنگام ورود به سایت است. این مورد از مورد هایی است که باید بسیار دقیق برنامه ریزی شود و گرنه کاربر قبل از مشاهده کامل سایت، آن را میبندد. به زبان ساده زمانی که سایت را باز میکند و بدون مشاهده سایت یک پاپ آپ مشاهده میکند، عصبانی میشود و به یک سایت دیگر مراجعه میکند.

بگذارید با یک مثال توضیح بدهم. فرض کنید خودتان وارد یک سایت شده اید و این سایت را از طریق سرچ گوگل در مورد یک آموزش پیدا کرده اید  اما زمانی که وارد سایت میشوید بدون اینکه ظاهر سایت را مشاهده کنید یک صفحه به عنوان عضویت در خبرنامه مشاهده کنید. معمولا همه ما در خبرنامه ای که نمیشناسیم عضو نمیشویم پس با دیدن آن عصبانی میشویم و به سراغ سایت دیگری میرویم که بدون مزاحمت آم.زش مورد نیاز را مطالعه کنیم. پس دقت کنید که با یک pop up ناگهانی باعث خروج کاربر نشوید.

 

هنگام خروج از سایت

یکی دیگر از موارد هنگام خروج کاربر از سایت است. اگر به درستی و صحیح پاپ آپ را نمایش بدهید امکان دارد کاربر را از خروج پشیمان کنید و حتی یک کاربر عادی را به یک مشتری تبدیل کنید.

محتوایی که قرار است نمایش بدهید را باید با دقت انتخاب کنید. برای مثال زمانی که یک کاربر برای خواندن یک مطلب در مورد نقدر و بررسی میکروفن های گیمینگ وارد سایت شده است، هنگام خروج با تبلیغ یک میکروفون با تخفیف عالی میتوانید آن را به یک مشتری تبدیل کنید و از بستن سایت منصرف کنید.

پیشنهاد:

برای اینکه بدانید چه موقع و چگونه با یک کد تخفیف مشتری را جلب کنید و در کنار آن سود خوبی هم داشته باشید، حتما مقاله بهترین روش تخفیف گذاری را مطالعه کنید.

 

نمایش پاپ آپ بر اساس زمان

نمایش بر اساس زمان

یکی از روش هایی که میشود یک پاپ اپ را در ورود کاربر نمایش داد و باعث خروج آن نشد، نمایش در زمان مشخص است. برای این کار باید پاپ آپ را بعد از زمان مشخصی به کاربر نمایش داد تا کاربر قبل از آن قسمتی از مطلب را خوانده باشد و یا سایت را مشاهده کرده باشد. بهترین زمان بین 30 تا 60 ثانیه است یعنی قبل از 30 ثانیه و بعد از 60 نمایش ندهیم.

این بازه زمانی، برای نمایش یک تبلیغ مرتبط با موضوع محتوا صفحه بسیار عالی است و ممکن است کاربر از پیشنهاد شما خوشحال بشود و بر روی آن کلیک کند.

 

پاپ آپ کلیکی

یکی دیگر از روش های نمایش، کلیک کردن کاربر است. یعنی به صورت ناگهانی پاپ آپ را نمایش ندهیم و بگذاریم با کلیک کردن بر روی یک دکمه صفحه آن باز شود. در مواقعی که صفحه فرود مناسبی ندارید این گزینه روش مناسبی است. برای مثال زمانی کاربر روی یک دسته بندی کلیک میکند، شما با نمایش چند محول تخفیف دار آن دسته بندی، کاربر را به مشاهده این محصولات دعوت میکنید و احتمال زیاد بر روی آن کلیک میکنند و حتی برای خودمان هم اگر پیش بیاید یک نگاه کوتاه هم که شده به این محصولات تخفیف دار میاندازیم.

میتوانید برای ایجاد یک پاپ آپ خوب از افزونه پاپ آپ وردپرس یار استفاده کنید.

 

 بر اساس اسکرول

یکی دیگر از انواع نمایش pop up، بر اساس مقدار مشخصی اسکرول کردن است. مثلا شما مشخص میکنید زمانی که کاربر 50 درصد صفحه را اسکرول کرد، پاپ آپ برای آن نمایش داده شود. در این روش میتوانید کاری کنید تا زمانی که کاربر به انتهای محتوای صفحه رسید، یک تبلیغ یا عضویت در خبرنامه برای اطلاع سریع تر از دیگر مطالب را به او نمایش بدهید.

 

چند نکته مهم

چند نکته وجود دارند که حتما آن ها را رعایت کنید تا علاوه بر اینکه کاربر ناراضی نشود، باعث جذب او نیز بشوید.

– دکمه بستن پاپ آپ را کاملا واضح نمایش بدهید تا برای بستن آن به مشکل نخورند.

– سعی کنید محتوای داخل آن را منظم بچینید و از شلوغ کردن آن پرهیز کنید. بگذارید کاربر به راحتی و سریع منظور شما را متوجه شود.

– از عکس یا تصویر متحرک مناسب و جذاب استفاده کنید.

– دکمه تعامل را با سایز و رنگ مناسب قرار بدهید تا کاربر آن را ببیند.

 

در تصویر زیر مثال دقیقی از یک پاپ آپ کامل است.نکات مهم در مورد پاپ آپ

 

کلام آخر

همانطور که چندین بار در مطالب بالا هم گفتم، اینکه یک پاپ آپ باعث جذب کاربر و ایجاد تعامل شود و یا اینکه کاربر را فراری بدهد کاملا دست شما است. پس امیدوارم به درستی از آن استفاده کنید و این مقاله به شما در این کار کمک خوبی کرده باشد.

برچسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *