بهترین روش تخفیف گذاری

بهترین روش های تخفیف گذاری
  • علی احمدی
  • تاریخ انتشار 2021 / 05 / 24
  • دیدگاه 0 نظر
  • تعداد بازدید 283

شاید شما هم برایتان اتفاق افتاده باشد که یک تخفیف در سایت خود قرار داده باشید و منتظر سود بیشتر بوده اید ولی نتیجه برعکس شده و علاوه بر اینکه سود زیادی نکردید، بعد از آن فروشتان کمتر شده است. این ها همه نتایج تخفیف گذاری اشتباه است.

امروز قرار است ما به شما بهترین روش تخفیف گذاری را آموزش بدهیم تا در کنار سود خوب، فروش بیشتر و جذب مشتری بهتری داشته باشید. ابتدا به شما روش های اشتباهی که باعث ضرر شما میشوند را معرفی میکنم تا قبل از هر اقدامی مواظب باشید که حرکت اشتباهی نزنید.

 

روش های تخفیف گذاری اشتباه که پیامد های منفی به همراه دارد

این موارد ممکن است پیامد منفی لحظه ای نداشته باشند ولی در بلند مدت پیامد هایی مانند از دست دادن مشتری ها و فروش کمتر را به دنبال دارند پس حتما حتما همه موارد را بخوانید.

 

– اعتماد مشتریان کم میشود

این مورد را ایرانی ها بهتر متوجه میشوند زیرا شما هم شنیده اید که فردی میگوید ” معلوم نیست چه قدر روی آن محصول سود میکنند که اینقدر تخفیف میگذارند. ”

تخفیف هایی که درصد بالایی دارند و بدون دلیل منطقی هستند موجب به وجود آمدن این نوع نگرش ذهنی میشود که باعث میشود مشتریان اعتمادشان به ما و محصولات ما کمتر بشود. این تخفیف گذاری های ناگهانی سوال هایی را در ذهن مشتریان ایجاد میکند که یکی از آن ها همان جمله معروف ایرانی ها است که در بالا آن را گفتیم.

 

– بی ارزش شدن محصول در ذهن مشتری

برای شما هم شاید پیش آمده باشد که یک محصول مشابه را دیده باشید که یکی از آن ها تخفیف 40 درصدی دارد ولی دیگری ندارد و در ذهن شما این فکر به وجود آمده باشد که این کالایی که تخفیف دارد معلوم است جنس خوبی ندارد و اصل نیست که اینقدر تخفیف روی آن گذاشته است. پس به سراغ کالایی میروید که تخفیف ندارد.

این اولین چیزی است که در ذهن مشترین شکل میگرد. شاید درست نباشد ولی همین که در ذهن مشتری وجود دارد ارزش کالای ما کمتر میشود پس نباید ارزش یک محصول یا خدمت را با تخفیف گذاری های بی مورد پایین بیاوریم.

 

– عادت کردن مشتری به تخفیف

هر مناسبتی که به وجود میاید را تخفیف نگذارید یا بهتر بگویم یه زمان مشخص برای تخفیف گذاری های خود قرار ندهید زیرا باعث میشود مشتریان به تخفیف عادت کنند و دیگر به صورت حالت عادی از شما خرید نکنند و همیشه منتظر بمانند تا مناسبتی برسد تا محصولات شما را با تخفیف بخرند. یه جورایی شما تبدیل میشوید به یک فروشگاه تخفیف دهی که همه منتظر بهترین تخفیف از شما هستند.

زمانی که مشتری عادت کند دیگر محصول بدون تخفیف شما را نمیخرد و این مورد پیامد منفی بزرگی دارد و مظمئا فروش و سود شما کم میشود.

 

– بی اهمیت شدن محصول

این مورد با بی ارزش شدن محصول در ذهن مشتری متفاوت است، تفاوت آن هم این است که این مورد محصول در ذهن شما بی ارزش میشود.

وقتی به جای تبلیغ و معرفی بهتر محصول روی تخفیف گذاری محصول تمرکز میکنید دیگر آن محصول برای شما بی اهمیت میشود و حتی در مقابل هم برای مشتری بی اهمیت میشود و دیگر توجه ای به محصول شما نمیکند.

 

پیامد تخفیف گذاری اشتباه

 

– کاهش اعتماد به نفس فروشنده

اعتماد به نفس در فروش و بازاریابی مهمترین اصل است و از دست دادن آن ضرر محکمی در افزایش فروش و بازاریابی بهتر میزند که اگر کتاب افراد موفق را خوانده باشید متوجه منظور من میشوید.

الان برایتان سوال شده است که اعتماد به نفس چه ربطی به تخفیف گذاری دارد؟ مهمترین اصل در فروش محصول یا خدماتی ایمان داشتن به آن محصول یا خدمت است. فردی که ایمان دارد ،اعتماد به نفس بهتری هم در فروش و بازاریابی دارد. زمانی که شما به دنبال تخفیف های مناسبتی و حتی بی دلیل بر روی محصول خود هستید به صورت ناخودآگاه به خودتان تحمیل میکنید که من ضعف در فروش دارم و نمیتوانم محصولاتم را بدون تخفیف گذاری به فروش بگذارم اگر هم بفروشم فردی آن را خریداری نمیکند.

این مورد حتی اگر اهمیت محصول برای شما زیاد باشد هم کاهش اعتماد به نفس باعث میشود که اهمیت آن کم بشود و خود را برای این نوع کار ها مناسب ندانید. پس به روش درستی تخفیف گذاری کنید.

 

– کاهش قدرت به دلیل سود پایین

درست است تخفیف گذاری بر روی محصولات باعث فروش بیشتر میشود ولی باعث سود کمتر از محصول میشود و همه شما این را قبول دارید. سود کمتر از محصول به صورت مستقیم بر برنامه مالی شما تاثیر میگذارد و تمام برنامه هایی که انجام میدادید و یا در ذهن داشتید را از بین میبرد. برای مثال شما دیگر مانند قبل نمیتوانید تبلیغات انجام بدهید و یا نیروی کار حرفه نمیتوانید استخدام کنید پس به دنبال کار کردن بیشتر میروید که این مورد هم باعث میشود دیگر مانند قبل نتوانید پشتیبانی مشتریان را انجام بدهید و آن ها را راضی نگه دارید.

تمام این موارد باعث میشوند قدرت شما کمتر از قبل بشود و کم کم از ذهن مشتریان و کاربران خود پاک شوید.

 

آخرش تخفیف خوب است یا برعکس بد است؟

الان با خواندن موارد بالا مطمئنا این سوال توی ذهنتان به وجود آمد است که تخفیف خوب است یا نه؟ و شاید هم کلا از تخفیف گذاری بر روی محصولاتتان پشیمان شده اید ولی صبر کنید!

در ابتدا هم گفتم این ها همه روش های اشتباهی است که اگر آن ها را انجام بدهیم موجب وجود آمدن پیامد های منفی میشود. اما در ادامه قرار است روش هایی برای تخفیف گذاری آموزش بدهیم که علاوه بر جلوگیری از پیامد منفی، موجب سود دهی بهتر و جذب مشتری بیشتر میشود.

 

بهترین روش های تخفیف گذاری

ممکن است شما این روش ها را انجام داده باشید یا هنوز انجام نداده اید ولی پیشنهاد ما به شما این است که حتما این موارد را انجم بدهید و خودتان مشاهده خواهید کرد که چقدر تاثیر خوبی بر سایت شما دارد.

 

– تخفیف همراه با انبار تکانی

اگر کالای فیزیکی داشته باشید ممکن است داخل انبار کالایی باقی مانده باشد که دارد خاک میخورد و دیگر قرار نیست هیچ کس آن را بخرد. برای اینکه بهتر متوجه بشیود برای مثال شما فروشگاه پوشاک دارید و تابستان تمام شد ولی شما لباس های تابستانی در انبار دارید که در سال دیگر از مد میافتد و  دیگر هیچ کس مایل به خریدن آن نیست پس بیاید یک تخفیف پایان فصل بگذاریم و تمام محصولات باقی مانده را بفروشیم.

 

بهترین روش های تخفیف گذاری

 

الان برای خودتان میگویید این که همان تخفیف های مناسبی بود و گفتید اشتباه است! هنوز هم میگویم ولی این فرق دارد زیرا هیچ کس حاضر نیست تمام تایستان را گرما بخورد تا آخر تابستان که از تخفیف های پایان فصل استفاده کند. این روش علاوه بر انبار تکانی باعث تبلیغ و جا افتدان فروشگاه شما بر سر زبان ها بشود.

 

– ایجاد انگیزه برای تسویه حساب سریع تر

یکی از راه های جلب رضایت بیشتر مشتری ارائه نحوه پرداخت آسان تر است. معمولا همه ما مشتریانی داریم که نمیتوانند به صورت یک جا صورت حساب را پرداخت کنند پس ما میتوانیم برای رضایت بیشتر پرداخت در چند مرحله و در چند ماه را برای مشتری قرار بدهیم و برای هر پرداخت از او چک بگیریم ولی در کنار آن یک تخفیف خوب برای پرداخت صورتحساب به صورت یکجا و سریع بدهیم تا مشتری برای بدست آوردن تخفیف به سراغ پرداخت سریع برود.

این مورد هم رضایت مشتری را جلب کردیم و مبلغ پرداختی را سریع گرفتیم.

 

– برای مقدار معینی تخفیف بگذاریم

بگذارید بهتر بگویم روی مقدار خرید بالا تخفیف بگذارید. این مورد را در سایت دیجی کالا زیاد دیده اید. مثلا بالای 200 هزار تومان خرید مبلغ 20 هزار تومان تخفیف بگیرید و یا مبلغ بالای 250 هزار تومان پست رایگان است. شما هم برای تعداد یا قیمت معینی یک تخفیف بر روی مبلغ نهایی بگذارید و مشتری را خوشحال کنید.

این روش باعث میشود مشتری را برای گرفتن تخفیف به خرید بیشتر کند. انجوری هم یک تخفیف به مشتری دادید و رضایت او را جلب کردید و هم فروش بیشتر کردید.

 

بهترین روش های تخفیف گذاری

– مشتریان ناراضی را راضی کنید

شما با یک تخفیف گذاری مناسب هم از مشترین ناراضی دلجویی مکنید و هم کاری میکنید که او از شما پیش دیگران تبلیغ کند.

زمانی که یک مشتری به دلایلی مانند مشکل فنی و غیره از شما دلخور بشود ممکن است دیگر مشتریان شما رو هم از خرید پشمان کند پس بیایید با یک تخفیف به موقع آن ها را راضی نگه داریم. همچنین همه شما میدانید که نگه داشتن یک مشتری از جذب مشتری جدید آسان تر و کم هزینه تر میباشد.

 

– دعوت به خرید مشتریان قدیمی

برای اینکه مشتریان قدیمی خود را به خرید مجدد دعوت کنید میتوانید یک کد تخفیف مناسب به آن ها ارسال کنید. در این روش مشتریان از اینکه شما به مشتریان قدیمی خود اهمیت میدهید خوشحال میشوند و علاوه بر خرید به دیگران هم در مورد روش مشتری داری شما میگویند.

 

– تخفیف برای تبلیغ شما

یکی دیگر از روش های مناسب برای تخفیف گذاری، تخفیف در ازای دعوت از دیگران است. برای اینکه بهتر متوجه بشوید یک مثال ساده میزنم.

شما برنامه یا بازی هایی را دیده اید که میگویند یک نفر را دعوت کن و با ثبت نام او من به تو تخفیف، پول و یا سکه بازی میدهم. شما هم میتوانید در ازای دعوت از دیگران یک کد تخفیف 15 درصدی به کاربر جدید و یک کد تخفیف 30 درصدی به فردی که مشتری جدید را دعوت کرده است بدهید.

با این روش تخفیف گاری هم مشتری جدید جذب میکنید و هم مشتریان قبلی را به این تبلیغ کردن شما دعوت میکنید.

 

و در آخر …

بدون دلیل موجه به مشتری تخیف ندهید تا مشکلاتی که در ابتدا معرفی کردم برایتان پیش نیاید. به جای آن مثلا در عوض انجا کاری تخفیف بدهید مانند خرید بیشتر یا دعوت از دیگران تا علاوه بر جلوگیری از پیامد منفی باعث فروش بیشتر شما بشود.

از دیگر روش هایی که متوانید تخفیف گذاری مناسب انجام بدهید:

تخفیف برای خرید بعدی

تخفیف برای اولین خرید

تخفیف برای محصول جدید

و …

برای اطلاع رسانی کاربران از تخفیف ها و یا فرستادن تخفیف خودکار بعد از خرید و غیره میتوانید از افزونه اطلاع رسانی ووکامرس و وردپرس نیر وب استفاده کنید.

اگر شما هم روش خوبی برای تخفیف گذاری سراغ دارید حتما در نظرات به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران هم از آن بهره ببرند.

برچسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *