ریپورتاژ چیست؟

ریپورتاژ چیست؟
  • علی احمدی
  • تاریخ بروزرسانی
  • دیدگاه 0 نظر
  • تعداد بازدید 209

راه های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد و هر کدام ویژگی های خودشان را دارند اما یک راه وجود دارد که از روش های قدیمی و موثر تبلیغات است و ریپورتاژ نام دارد.

در این روش فضای بیشتری برای توضیح دادن نسبت به دیگر تبلیغات وجود دارد. در این مقاله این روش را به شما آموزش میدهیم.

 

ریپورتاژ چیست؟

بیشتر ما زمانی که نام تبلیغات را میشنویم اولین چیزی که در ذهنمان شکل میگیرد بنر های تبلیغات موجود در سایت ها است اما در این نوع از تبلیغ همانطور که در مقدمه گفته ام فضای خیلی بهتری برای تبلیغ وجود دارد و مانند بنر ها متن تبلیغ ما در یک یا دو جمله خلاصه نمیشود.

در این روش که به عنوان یک روش قدیمی حساب میشود شما به جای تبلیغات بنری یک مطلب مینویسید و در آن خود را به کاربر معرفی میکنید یا اینکه به صورتی جذب میکنید که کاربر بعد از خواندن مطلب محصول شما را خریداری میکند.

این مطلب و لینک های داخل آن باعث میشوند هم از نظر سئو سایت شما بهتر بشود و در موتور های جست و جو کاربران بیشتری جذب شود و هم باعث ایجاد بک لینک های خوبی میشود.

روش ایجاد یک ریپورتاژ خوب

برای این که مطلبی که مینویسید یه یک ریپورتاژ مناسب تبدیل شود باید چند نکته را حتما رعایت کنید تا مطلب شما کاملا جذاب شود.

عنوان مناسب

اولین کار انتخاب یک عنوان مناسب است که شما باید عنوانی را انتخاب کنید که کاربر با خواندن آن تشویق به خواندن کامل مطلب شود. همچنین نباید عنوان شما بی ربط و دروغ باشد زیرا کاربر حتی اگر با این عنوان مطلب شما را بخواند و متوجه این موضوع شود نه تنها محصول شما را خریداری نمیکند بلکه هذ موقع با آدرس سایت شما مواجه میشود از آن عبور میکند.

برای مثال زمانی که میخواهید یک آموزش برنامه نویسی معرفی کنید برای عنوان آن از جمله “آموزش برنامه نویسی در یک ساعت” استفاده کنید.

مقدمه ای جذاب

بعد از عنوان اصولی که باید در ریپورتاژ رعایت کنید نوشتن یک مقدمه زیبا و جذاب است. این مقدمه باید به صورتی باشد که کاربر با خواندن آن علاوه بر هدف مقاله، تشویق به خواندن ادامه مطلب نیز بشود. برای مثال میتوانید یک سوال در ذهن مخاطب ایجاد کنید و با درگیر کردن ذهن مخاطب آن را وادار به خواندن کامل مقاله بکنید.

ایجاد حس نیاز

از روش هایی که میتوانید در یک مطلب به راحتی محصول خود را بفروشید ایجاد حس نیاز در کاربر است. سعی کنید چیز هایی که کاربر با خرید محصول شما به دست میاورد را به صورت یک نیاز مهم برای او تعریف کنید.

برای مثال اگر یک سایت طراحی اپلیکیشن دارید برای او در مورد دلایلی که به یک اپلیکیشن نیاز دارند صحبت کنید.

معرفی محصول

حالا که یک حس نیاز در کاربر ایجاد کرده اید وقت آن است که آن نیاز را رفع کنید. برای این کار باید محصول خود را به صورتی به کاربر معرفی کنید که کاربر حس کند با خرید محصول شما تمام نیاز هایش بر طرف میشود و علاوه بر آن چند مزایای دیگر نیز به دست می آورد.

 

مزایای ریپورتاژ

 

افزایش سئو سایت

یکی از مواردی که مزیت خوبی به حساب می آید افزایش سئو سایت میباشد. زمانی که شما یک مطلب کاملا اصولی با لینک های مناسب بنویسید به صورت خودکار سئو سایت شما بهتر میشود. همچنین از آنجایی این مطلب برای ریپورتاژ است و بیشترین تلاش را برای نوشتن آن کرده اید ممکن است بک لینک های خوبی به دست بیاورید که یک مزیت عالی در سئو است.

خرید در ریپورتاژ

تشویق به خرید

از دیگر مزایا این نوع تبلیغات فرصت کافی برای تشویق مشتری به خرید است. از آن جایی که فضای مناسبی برای نوشتن دارید میتوانید با استفاده از روش ایجاد نیاز و رفع آن کاربر را به مشتری تبدیل کنید.

هزینه مناسب

شاید برای اینکه سایت های دیگر به مطلب شما لینک بدهند باید هزینه کنید ولی نسبت به خیلی از تبلیغات دیگر هزینه کمتری دارد. مقدار هزینه آن نیز بستگی به شما دارد که در چه رسانه ای تبلیغ کنید که برای شروع میتوانید از رسانه های کوچک در خواست کنید و بالا رفتن بازدید و بک لینک ها کم کم به سراغ دیگر رسانه ها بروید.

 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله خواندید ریپورتاژ آگهی یک از روش های خوب تبلیغات است که به غیر تبلیغ کردن مزایای خوب دیگری نیز مانند سئو دارد. امیدوارد این مقاله برایتان مناسب بوده باشد و کاملا با ریپورتاژ آشنا شده باشد.

برچسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *