گوگل ادز چیست و قوانین مهم آن چیست ؟

گوگل ادز چیست؟ و قوانین آن
  • علی احمدی
  • تاریخ انتشار 2021 / 05 / 08
  • دیدگاه 2 نظر
  • تعداد بازدید 77

گوگل هم مانند خیلی از جاهای دیگر تبلیغات میکند، امکان دارد تبلیغ آن را زیاد دیده باشید برای مثال زمانی که شما کلمه ای را سرچ میکنید چند سایت در اول نتایج قرار میگیرند و در کنار نام سایت یک کلمه به عنوان ” آگهی ” نوشته شده است. به این معنا است که سایتی که برای شما در تنایج جست و جو نمایش داده شده است با استفاده از تبلیغ در گوگل ادز نمایش داده شده است.

تبلیغ در گوگل ادز برای وبسایت هایی که سئو خوب ندارند و رقبای قوی دارند مناسب است. البته در حال حاظر ممکن به دلیل گران بودن قیمت دلار تبلیغ در گوگل هزینه بالایی داشته باشدبه خاطر همین برای افرادی که تازه کسب و کار خود را شروع کرده اند شاید مناسب نباشد.

 

اگر هنوز در فکر راه اندازی یک کسب و کار خوب هستید حتما مقاله 11 ایده کسب و کار واقعا عملی در سال 1400 را مطالعه کنید.

 

شاید شما هم به این فکر کرده اد در گوگل ادز ( Google ADS ) تبلیغات کنید پس اگر به این فکر افتاده اید این نکته را از من بشنوید: قبل از هر کاری ابتدا قوانین آن را بخوانید!

دلیل اینکه میگم قبل از هر اقدامی قوانین را بخوانید این است که اگر یک حرکت اشتباه بزنید گوگل تبلیغ شما را حذف میکند. بله گوگل در تبلیغات سختگیر است تا حدی که بعضی از مواقع اکانت شما را مسدود میکند. اما نگران نباشید چون اگر قوانین را رعایت کنید کاری به شما ندارد.

 

قوانین گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز قوانین ساده ای دارد و خیلی سخت نیست. بهتر است قوانین را در سایت خود گوگل ادز بخوانید ولی شاید متوجه بعضی از موارد نشوید، من چند نمونه از قوانین آن را برای شما میگم که جزو قوانین اصلی آن است و اگر این موارد را رعایت کنید دیگر نگران تبلیغ خود نباید باشید. پس با من همراه باشید…

 

محتوا تبلیغ در گوگل ادز

همانطور که میدانید محتوا در هر چیزی مهم ترین بخش است و گوگل با این که یک کامپیوتر است ولی محتوا را به خوبی بررسی میکند. با هوش مصنوعی گوگل آشنا هستید و دیده اید که چه قدر باهوش است. اگر تا حالا با هوش گوگل مواجعه نشده اید فقط این را بدانید که خیلی با هوش است و با اینکه درک یک انسان را ندارد ولی برای بررسی الگوریتم های قوی دارد که دور زدن آن ها بسیار سخت است پس به جای دور زدن آن بیایید قوانین آن را رعایت کنیم. گوگل برای محتوا چندین قوانین دارد که بعضی از محتوا ها ممنوع است .

 

محتوای ممنوع در گوگل ادز

 

محتوای ممنوع در گوگل ادز

 

تبلیغ محصولات خطرناک

 

 

تبلیغ محصولات خطرناک مانند اسلحه و غیره در گوگل ادز ممنوع است و تبلیغ آن باعث مسدودیت اکانت میشود. برای خودتان میگویید که در ایران که نمیتوان اسلحه خرید و فروش کرد پس این مورد مهم نیست. اما یک نکته را فراموش نکنید که گوگل یک رایانه است و رایانه هم همیشه جای خطا دارد پس ممکن است محصول شما با اینکه خطرناک نباشد ولی توسط گوگل یک محصول خطرناک شناخته شود مانند یک تفنگ آبپاش یا فندکی.

چیزی که گفتیم احتمال خطای گوگل بود ولی بعضی از محصولات واقعا تبلیغشان ممنوع است که در ایران هم حتی وجود دارد برای مثال فروش ترقه و صلاح های سرد مانند چاغوی شکاری و جیبی که فکرتان نرسد این یک محصول خطرناک است ولی گوگل آن را ممنوع میداند پس مواظب باشید.

 

 

 

خدمات و محصولات نادرست و دروغ

در قوانین گوگل ادز قوانین اخلاقی هم وجود دارد. گوگل میگوید شما حق ندارید تبلیغ خدماتی کنید که آموزش روشی است که به دیگران آسیب میزند مانند آموزش هک کردن سایت و …

اما محتوای دروغ، محتوایی که خدمات یا کالایی را تبلیغ میکند که دروغ است و وجود خارجی ندارد یا گول زدن یک سیستم است که این مورد هم غیر صادقانه است مثلا اگر تبلیغ فروش فالوور بگذارید (که خوب نیست این کار ها، نکنید ) گوگل ادز تبلیغ شما را میبندد زیرا فروش فالوور یک چیز واقعی نیست و فالوور ها فیک هستند.

 

تبلیغ کالای غیر اصل و تقلبی

فروش یک محصول تقلبی که نام یک برند معروف روی آن است بدون اطلاع به مشتری که این غیر اصل است ممنوع است و یک نوع کلاهبرداری است ولی گوگل میگه نمیتوانید آن را تبلیغ کنید چون ممکن است یک نفر گول بخورد و به عنوان کالای اصل خریداری کند.

اگر گوگل ادز تبلیغ کننده ای را پیدا کند که یه کالای تقلبی را به عنوان برند اصلی میفروشد خیلی سریع علاوه بر پاک کردن تبلیغ اکانت شما مسدود میکند.

با اینکه میدانم کاربران ما همچین کاری نمیکنند ولی باز هم دقت کنید :-)

 

محتوای نامناسب

گوگل ادز به سایت هایی که محتوای نامناسب دارند مانند عکس های دلخراش ، نژاد پرستی و آزار حیوانات و غیره اجازه تبلیغ نمیدهد و در صورت تبلیغ مسدود میکند.

 

محتوای دارای محدودیت در گوگل ادز

 

محتوای دارای محدودیت در گوگل ادز

بعضی از محتوا ها امکان تبلیغ آن ها وجود دارد ولی با محدودیت. مثلا گوگل بر قوانین هر کشور پایبند است و میگوید تبلیغ هایی که انجام میدهد باید در قانون آن کشور مجاز باشد یا اگر محتوا شما دارای محدودیت سنی باشد با توجه به ایمیل و مشخصات کاربر فقط به افرادی که سن مجاز دارند اجازه میدهد.  محدودیت های گوگل بر اساس جغرافیا و سن و جنسیت و دیگر مواردی که محتوای تبلیغ برای آن ها مناسب نیست و یا ممنوع است.

 

تبلیغ شرط بندی و قمار

بر اساس قوانین گوگل ادز تبلیغ سایت و یا بازی شرط بندی در کشور ایران که این فعالیت ممنوع است مجاز نیست. در صورت تبلیغ شما را نمایش میدهد که کشور شما مشکلی با قمار و شرط بندی نداشته باشد و این فعالیت و یا کالا در کشور شما مجاز باشد پس اگر این کالا ها را میفروشید و گوگل برای شما تبلیغ نکرد و آن را پاک کرد تعجب نکنید زیرا در ایران ممنوع است و حتی پیشنهاد میکند کلا سمت این کالا ها یا خدمات نروید زیرا حتی داشتن سایت
آن هم ممنوع است.

 

تبلیغ نوشیدنی های الکلی

میدانید که خوردن الکل در دین ما حرام است و خرید و فروش آن در ایران ممنوع است پس تبلیغ آن بر اساس قوانین گوگل ارث امکان پذیر نیست. این مورد فقط در ایران نیست و کشور های زیادی وجود دارد و حتی کشور هایی هستند که خرید و فروش الکل در آن امکان پذیر است ولی حق تبلیغ آن را ندارید و گوگل نمیگذارد آن را تبلیغ کنید.

 

تبلیغ دارو و محصولات درمانی

برای تبلیغ یک محصول دارویی و درمانی کنید باید از گوگل تاییدیه بگیرید و محصول شما تمام استاندارد ها را داشته باشد.مثلا در صورت که محصول شما یک دارویی است که از وزارت بهداشت تاییدیه نداشته باشد و یا مصرف آن دارو به گونه ای است که باید در داروخونه های خاص و با شرایط خاص به فروش برسد، تبلیغ آن در گوگل امکان پذیر نیست.

 

محتوای بزرگسال و غیر اخلاقی

این نوع محتوا ها علاوه بر محدودیت کشور ها محدودیت سنی و جنسیتی دارد که گوگل با توجه به مشخصات فرد ثبت شده در جیمیل آن ها را به افراد نمایش میدهند. مثلا اگر محتوایی را دارید که برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست امکان تبلیغ آن برای تمام افراد وجود ندارد و گوگل ادز بر اساس محدودیت های خودش ان را نمایش میدهد.

 

کار های ممنوع در گوگل ادز

افراد تبلیغ کننده ای وجود دارند که کارهایی را به تبلیغ بیشتر انجام میدهند که به موتور های جست و جو آسیب میزند و آن ها را دور میزنند که گوگل تبلیغ آن ها را مسدود میکند.

جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران

گوگل همیشه به فکر کاربران خود است و نمگذارد فردی کلاه یر آن ها بگذارد. قوانین گوگل ادز میگوید اگر تبلیغی میکنید که  اطلاعات شخصی کاربر مانند کد ملی ، آدرس و …  و یا مشخصات بانکی فرد را جمع آوری میکنید من تبلیغ شما را مسدود میکنم زیرا این اطلاعات شخصی هستند و حق ندارید آن ها را جمع آوری کنید.

 

گول زدن سیستم گوگل و قوانین گوگل ادز

گوگل به کاربرانی که قوانین را رعایت میکنند احترام میگذارد و به افرادی که فضای تبلیغات گوگل را نا امن میکنند و سعی دارند گوگل را دور بزنند ایراد میگرد و در  صورت انجام تبلیغ و اکانت را مسدود میکند. پس مواظب باشید اگر به فردی سپرده اید که کار های تبلیغ شما را انجام بدهد، این کار ها را انجام ندهد.

 

رعایت اصول نگارشی در تبلیغ

گوگل ادز علاوه بر محتوا به نگارش آن نیز حساس است. بعضی ها با استفاده از عدم اصول نگارشی گوگل را گمراه میکنند ولی گوگل با توجه به قانون نگارشی به آن فرد اجازه تبلیغ نمیدهد. برای مثال بعضی از افراد و تبلیغ کننده ها برای آن که گوگل ادز به یک کلمه که در محتوای تبلیغ وجود دارد ایراد نگیرید با استفاده از علائم نگارشی ( ستاره و خط تیره و …) کاری میکنند که آن کلمه توسط ماشین قابل خواندن نباشد ولی خبر ندارند که گوگل پیش بینی کرده است و به همان کلمه مشکل عدم خواندن میگیرد و اجازه انتشار تبلیغ را نمیدهد.

 

همانطور در مطالب بالا خواندید و برایتان توضیح دادم گوگل با اینکه یک هوش مصنوعی است ولی الگوریتم هایی را برای خود طراحی کرده است که بسیار با هوش شده است و بیشتر موارد را تشخیص میدهد ولی بعضی از مواقع شاید متوجه نشود و شما بتوانید آن را دور بزنید ولی گوگل با بررسی مجدد راهکار شما را تشخیص میدهد. پس اگر زمانی خواستید در گوگل ادز تبلیغات کنید حتما به قوانین بالا توجه کنید تا تبلیغ یا اکانت شما مسدود نشود.

 

 

برچسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Alireza.pgh
    Alireza.pgh

    سلام کاربردی بود ممنون

    پاسخ
  • سید ابوالفضل
    سید ابوالفضل

    عالی بود
    ممنون از نیر وب

    پاسخ