اخرین به روز رسانی:
در سئو، لینک ها جزو بخش مهمی از سایت حساب میشوند. اما لینک ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها میتوانند در سئو تاثیر نگذارند. در این مقاله قرار است انواع لینک ها را بررسی کنیم و کاربرد هر کدام معرفی کنیم.
لینک دادن دیگر سایت ها به سایت شما، تاثیر خوبی در سئو شما دارد به همین دلیل یه زمانی مردم از این فرصت سواستفاده کردند و در وبلاگ ها، سایت های آپلود فایل و … آدرس سایت خود را وارد میکردن تا امتیاز بیشتری بگیرند. در مقابل بعضی از سایت ها معتبر نبودند و سایت هایی که به آن ها لینک میدادند امتیاز منفی دریافت میکردند. به همین دلیل گوگل چند نوع لینک تعریف کرد و قانون گذاشت که هر کسی نوع لینک خود را مشخص نکند دچار کاهش امتیاز میشود. اما این نوع لینک ها چه بودند؟
لینک ها به صورت پیش فرض از نوع follow هستند. این نوع لینک ها به این معنی هستند که سایت مقصد مطمئن است. گوگل به این نوع لینک ها اهمیت خواهد داد و در سئو هر دو سایت تاثیری خواهند گذاشت پس به همین دلیل باید در دادن این نوع لینک ها دقت کرد. این نوع لینک ها معمولا برای معرفی یک سایت و … استفاده میشود که مطمئن هستید سایت مقصد اعتبار خوبی دارد.
این نوع لینک ها در سال 2005 توسط گوگل معرفی شد و به این معنی است که از سایت مقصد مطمئن نیستید. این نوع لینک کاربرد های زیادی دارد که مخصوصا امروزه خیلی زیاد از آن استفاده میشود زیرا افراد سئو سایتشان برایشان مهم است و نمیخواهند با دادن یک لینک اشتباه باعث کاهش سئو سایتشان شوند.
کاربرد این نوع لینک برای بخش های کامنت، وبلاگ و … استفاده میشود که از دادن لینک ها توسط کاربران به سایت های دیگر جلوگیری شود.
این دو نوع لینک نیز مانند nofollow هستند و فقط لینک ها رو به صورت دقیق تر مشخص خواهند کرد. این لینک ها در سال 2019 معرفی شدند.
خاصیت Sponsored برای لینک های تبلیغاتی است، لینک هایی که بابت آن ها پول داده شدن اند. زمانی که شما تبلیغی در سایت خود بگذارید مطمئنا چند کاربر کلیک خواهند کرد و به سایت مقصد خواهند رفت حتی اگر چیزی در مورد سایت مقصد ندانند پس نیاز است از این خاصیت استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید.
خاصیت UGC که مخفف کلمه User Generated Content است برای لینک های کامنت ها و هر محتوایی که کاربران وارد میکنند کاربرد دارند. در کامنت همیشه امکان نوشتن یک لینک توسط کاربر وجود دارد و ما باید از بررسی شدن این لینک ها توسط موتورهای جست و جو جلوگیری کنیم پس از این خاصیت استفاده خواهیم کرد.
اگر با HTML آشنا باشید به راحتی میتواید لینک ها را بنویسید ولی اگر آشنا نیستید از کد زیر استفاده کنید. کد زیر یک لینک ساده است که هیچ خاصیتی دریافت نکرده است.
<a href="http://nirweb.ir/" >nirweb</a>
برای اینکه به یک لینک برای مثال خاصیت nofollow بدهیم باید از ویژگی “rel” در HTML خودمان استفاده کنیم. در کد زیر نشان داده ایم.
<a href="http://nirweb.ir/" rel="nofollow ">nirweb</a>
برای استفاده از دیگر خاصیت ها باید به جای کلمه nofollow در کد بالا، خاصیت مورد نظر خود را وارد کنید.
اما در بعضی از لینک ها میتوانیم از دو خاصیت به صورت هم زمان استفاده کنیم. این امکان مزایای خوبی دارد برای مثال بعضی از موتور های جست و جو هنوز با دو خاصیت جدید Sponsored و UGC آشنا نیستند به همین دلیل در کنار آن ها از خاصیت nofollow نیز استفاده خواهیم کرد.
<a href="http://nirweb.ir/" rel="nofollow sponsored ">nirweb</a>
لینک دادن در وردپرس
در وردپرس نیز میتوانید بدون نوشتن کد HTML از انواع لینک ها استفاده کنید. وردپرس به طور پیش فرض فقط نوع follow و nofollow را دارد. برای اینکه دیگر خاصیت ها نیز به آن اضافه شود میتوانید یک افزونه سئو نصب کنید مانند افزونه yoast .
بعد از نصب افزونه وارد ویرایشگر وردپرس بشوید و گزینه لینک را کلیک کنید. در فیلدی که برای شما نمایش داده خواهد شد یک دکمه تنظیمات وجود دارد که در آن میتوانید لینک های خود را دقیق تر شخصی سازی کنید.
در صفحه باز شده انواع لینک ها موجود است که در کنار آن های یک تیک وجود دارد و با زدن آن بر روی لینک شما اعمال خواهد شد.
به همین راحتی لینک مورد نظر خود را تنظیم کردید. امیدوارم این آموزش به شما کمک کرده باشد. حتما نظرات خود را درباره انواع لینک ها در کامنت ها یادداشت کنید. فقط یادتان باشد که در بخش کامنت های ما لینک هاتون nofollow است
بدون دیدگاه