+

سئوی داخلی، راهکار های افزایش رتبه گوگل

اخرین به روز رسانی: 14 نوامبر 2021

زمان مطالعه : دقیقه

یک مطلب خوب و جذاب ممکن است کاربران را جذب کند ولی نیاز است کاربری به مقاله شما مراجعه کند تا جذب محتوا شود. برای اینکه بازدید کاربران را به سایت خود، افزایش بدهید لازم است سئوی داخلی خود را بهینه کنید. هر مطلب عالی و جذاب نیاز دارد در کنار محتوا باید از سئوی خوبی نیز برخوردار باشد. بالا بودن سئو باعث میشود در نتایج گوگل جزو اولین نتایجی باشید که برای کاربر نمایش داده میشود.

سئوی داخلی چیست؟

کلمه سئو را احتمالا شنیده اید و حتی با آن آشنا هستید ولی بگذارید برای اطمینان آن را برایتان توضیح بدهم.

نمیخواهم برایتان کتابی توضیح بدهیم به همین دلیل به صورت ساده میگویم. سئو چند نکته است که باید در سایت خود رعایت کنیم تا موتور های جست و جو را به خود جذب کنیم و در نتیجه در صدر نتایج جست و جو نیز باشیم. زمانی که میگویم موتور های جست و جو به این معنی نیست که رعایت نکات سئو فقط در آن ها تاثیر بگذارد بلکه باعث میشود محتوای شما نیز برای کاربران مفید تر و اصولی تر شود.

اما سئوی داخلی چیست ؟ سئوی داخلی، سئو ای هست که باید در داخل سایت رعایت کنیم و باعث بهینه شدن محتوای داخل سایت نیز میشود. این موارد بسیار ساده هستند و خیلی راحت میتوانید سئوی داخلی سایت خود را بالا ببرید. برای این کار ما نکات اصلی آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1- استفاده از کلمه کلیدی مناسب

اولین کاری که در ایجاد یک مطلب یا محتوای یک صفحه باید انجام بدهید، پیدا کردن یک کلمه کلیدی مناسب است. شما باید کلمه ای را پیدا کنید جزو کلمات پر جست و جوی کاربران باشد. برای این کار میتوانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید و حتی با جست و جو در خود گوگل نیز میتوانید کلمه مناسبی پیدا کنید.

کلمه کلیدی باعث میشود موضوع محتوای شما برای موتور های جست و جو مشخص شود و آن دسته از کاربران که به دنبال محتوای هم موضوع با شما هستند، شما را نیز پیدا کنند. پس در پیدا کردن آن کلمه ای مناسب دقت کنید زیرا با انتخاب اشتباه، کل محتوای شما نیز به صورت اشتباه شناسایی میشوند و این به ضرر شما خواهد بود.

 

2- url را بهینه کنید

سعی کنید url ای که وارد میکنید خلاصه و کاملا هم معنی با عنوان مطلب شما باشد. اگر افزونه سئو نصب داشته باشید در سئوی داخلی به شما پیشنهاد میکند که آدرس را به صورت فارسی وارد کنید ولی پیشنهاد میکنم این کار را انجام ندهید زیرا اگر با آدرس های فارسی کار کرده باشید متوجه میشوید موقع اشتراک گذاری لینک آن به صورت غیر فارسی و نا منظم نمایش میدهد پس بهتر است مترادف انگلیسی آن را بنویسید.

تصاویر در سئوی داخلی

3- استفاده از محتوای چند رسانه ای

از مواردی که علاوه بر اینکه تاثیری خوبی در سئوی داخلی دارد، تاثیری خوبی در زیبایی محتوای شما نیز دارد. همیشه در محتوای خود از تصاویر، ویدیو و دیگر محتوای چند رسانه ای استفاده کنید. همچنین نکته مهمی که باید رعایت کنید، مقدار alt تصاویر خود را وارد کنید. در وردپرس با عنوان متن جایگزین وجود دارد. این کار باعث میشود ربات های موتور جست و جو گر به راحتی هدف تصویر شما را پیدا کنند.

نکته دیگری که باید در سئو داخلی رعایت کنید استفاده از تصاویر کم حجم است. اگر میخواهید همراه با حجم کم، کیفیت خوبی نیز داشته باشید میتوانید از فرمت webp استفاده کنید در نسخه 5.8 به بعد وردپرس نیز پشتیبانی میشوند.

 

4- افزایش سرعت سایت

این مورد جدیدا در رتبه های سایت شما تاثیر دارد و همچنین از نظر گوگل و آمازون سایت هایی که سرعت کمتری دارند، 75% فروش کمتری نسبت به دیگر سایت ها دارند پس سعی کنید تا میتوانید سرعت بارگذاری صفحات خود را بالا ببرید. میتوانید برای این کار از دوره بهینه سازی و افزایش سرعت سایت استفاده کنید. هم چنین ابزاری که میتواند در این کار به شما کمک کند، cloudflare است که ما آموزش نصب Cloudflare را داده ایم و میتوانید از آن نیز استفاده کنید

 

5- مقدار استفاده از کلمه کلیدی

مقدار استفاده از کلمه کلیدی یا چگالی کلمه کلیدی در سئو داخلی مهم است. شما باید تعداد استفاده از کلمه کلیدی خود نسبت به تعداد کل کلمات تنظیم کنید. چگالی کلمه کلیدی بهتر است بین 1 و 3 باشد که بهترین آن نیز 2 است. این مقادیر را با استفاده از ابزار های سئو مانند افزونه سئو وردپرس میتوانید اندازه گیری کنید.

 

6- استفاده از تگ های عنوان

هر محتوایی برای سئوی داخلی خوب باید دارای تگ های عنوان (H1 , H2 , H3) باشد. هر صفحه باید دارای یک تگ H1 باشد که در CMS ها مانند وردپرس همان عنوان صفحه ، در جایگاه این تگ قرار میگیرد. دیگر تگ ها نیز با توجه به عنوان شما باید داده شوند تا ربات ها بتوانند اهمیت هر کدام را دریافت کنند.

 

7 – لینک سازی

حتما حتما در محتوای خود از لینک ها استفاده کنید، چه لینک داخلی و چه لینک خارجی. لینک ها اهمیت زیادی در سئوی داخلی دارند پس حداقال از لینک داخلی استفاده کنید ولی از لینک های زیاد نیز استفاده نکنید چون گوگل امتیاز منفی به شما میدهد و ممکن است صفحه شما را به عنوان اسپم شناسایی کند.

لینک های موجود در محتوا نباید به هیچ عنوان مقصد یکسان داشته باشند و همچنین مقصد ها باید مرتبط با محتوای شما باشند.

لینک های خارجی نیز بر خلاف دید بعضی از افراد علاوه به اینکه به سایت مقصد امتیاز خوبی میدهد، در سایت خودتان نیز تاثیر خوبی دارد.

ریسپانسیو در سئوی داخلی

8 – ریسپانسیو کردن سایت

امروزه بیشتر افراد با استفاده از موبایل به سایت ها سر میزنند پس سایت شما حتما باید در حالت موبایل ظاهر مناسبی داشته باشد. همیشه سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در تمام حالت ها ظاهر مناسبی داشته باشد.

اگر در حالت موبایل سایت شما ریسپانسیو نباشد تاثیر بدی در سئوی داخلی شما دارد.

 

9- عنوان سئو (Meta title) مناسبی انتخاب کنید.

عنوان سئو یا Mesa title باید به گونه ای باشد که کاربر را جذب کند و دارای کلمه کلیدی نیز باشد. برای اینکه متوجه شوید باید بگویم عنوان سئو همان عنوانی است که در نتایج جست و جو به شما نمایش داده میشود. مانند تصویر زیر :

عنوان سئو (Meta title) مناسبی انتخاب کنید.

سعی کنید کلمه کلیدی خود را در ابتدای آن بنویسید. این عنوان در جذب کاربر برای بازدید از سایت بسیار مهم است.

 

10- محتوای مفید و جذاب بنویسید

این مورد که در ابتدا نیز ذکر کردم بسیار مهم است. شاید به نظر مربوط به سئوی داخلی نباشد ولی محتوای شما باید مفید و جذاب باشد تا زمانی که کاربر وارد سایت شما شد فوری خارج نشود و سایت دیگری را انتخاب نکند. این کار باعث میشو حتی اگر از نظر گوگل محتوای شما مفید باشد ولی به این دلیل رتبه شما را کاهش میدهد و تشخیص میدهد محتوای شما مفید نیست.

 

این 10 مورد از موارد اصلی سئوی داخلی است که با رعایت آن ها مطمئن باشد جزو صدر نشینان نتایج گوگل میشوید. رعایت کردن این موارد سئوی داخلی راحت است و نیاز به کار سختی نیست ولی باید دقت داشته باشد تا حرکت اشتباهی انجام دهید.

امیدوارم این مقاله نیز به شما کمک کرده باشم تا سئوی داخلی سایت خود را بالا برده باشید.

مقالات مشابه
دیدگاه

4

پاسخ دادن به جمیل مرادیان لغو پاسخ

دیدگاه مشتریان