اخرین به روز رسانی: 19 اردیبهشت 1401
یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است خطایی است که اگر با وردپرس آشنا نباشید واقعا برای شما میتواند ترسناک باشد زیرا تمام سایت پایین می آید و کاربران نیز این خطا را مشاهده میکنند.
روش های مختلفی برای رفع و یا پیدا کردن دلیل این خطا وجود دارد که در این مقاله شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.
در اکثر اوقات در زیر این خطا متنی نوشته شده است که لطفا ایمیل خود را بررسی کنید ” لطفاً صندوق ایمیل مدیر سایت را برای دستورالعمل بررسی نمایید. ” اگر این متن وجود داشت پس کار شما بسیار آسان میشود و تنها باید ایمیل را بررسی کنید تا مشکل دقیق به وجود آمده در سایت را پیدا کنید و با روش هایی که خود وردپرس معرفی کرده است آن ها را رفع کنید.
اگر هم ایمیلی برای شما ارسال نشده است نگران نباشید زیرا روش های دیگری برای پیدا کردن خطا وجود دارد
دیباگ وردپرس به شما کمک میکند تمام خطا های موجود در وب سایت را مشاهده کنید و معمولا زمانی که آن را فعال کنید در صفحه ای که خطای ” یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است ” میتوانید خطای ها و آدرس هایی که این خطا در آن به وجود آمده است را رفع کنید.
اما روش فعال کردن دیباگ به چه صورت است؟ شما برای فعال کردن آن باید ابتدا وارد هاست بشوید و در فایل های اصلی وردپرس خود به دنبال فایل wp-config.php بگردید و وارد ویرایش آن شوید. برای ویرایش در هاست های جدید و cpanel شما باید راست کلیک کنید و edit را بزنید ولی در هاست های قدیمی دایرکت ادمین در رو به روی فایل این گزینه وجود دارد.
بعد از اینکه وارد فایل شدید به دنبال خطی با محتوای زیر باشید:
define( ‘WP_DEBUG’, false );
همانطور که مشاهده میکنید، مقدار آن false است که به معنی غیر فعال بودن آن است و باید برای فعال کردن مقدار آن را به true تغییر بدهید.
define( ‘WP_DEBUG’, true );
زمانی که آن را فعال کردید باید وارد سایت بشوید و مجدد خطا را چک کنید. پیشنهاد میکنم حتما کش صفحه خطا را پاک کنید. برای این کار از کلید های ترکیبی ctrl + F5 استفاده کنید.
اکنون باید خطای دقیق سایت شما نمایش داده شود و با استفاده از آدرس آن خطا را رفع کنید و اگر اطلاع کافی از آن ندارید بهتر است افزونه یا قالبی که خطا داده است را غیر فعال کنید. ولی اگر خطایی مشاهده نکردی به سراغ روش ها دیگر بروید.
خطای ” یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است ” ممکن است به دلیل قالب یا افزونه ای در سایت شما باشد. اگر قبل از خطا افزونه یا قالبی را فعال کرده باشید قطعا مشکل به دلیل مشکلی در فایل یا تداخل آن باشد که رفع آن بسیار آسان است.
از آنجایی که دیگر به پیشخوان وردپرس خود دسترسی ندارید باید وارد هاست شوید و تنها با تغییر دادن نام پوشه قالب یا افزونه آن را غیر فعال کنید. آدرس های افزونه یا قالب نیز به این صورت است:
برای افزونه : wp-content>plugins
یا
برای قالب : wp-content>themes
بعد از اینکه آن را غیر فعال کردید بهتر است یا مجدد از سایت مطمئن دیگری دانلود و نصب کنید یا اینکه به پشتیبانی محصول پیام بدهید و این مورد را گزارش بدهید.
گاهی اوقات دلیل اینکه وب سایت شما خطا میدهد به دلیل پایین بودن نسخه php هاست شما و نصب افزونه یا قالبی که به نسخه بالاتر نیاز دارد است.
برای مثال تمام محولات ما به حداقل نسخه 7.3 PHP نیاز دارد و در نسخه های پایین تر خطا میده و امکان فعال کردن را به شما نمیدهد. پس بهتر است نسخه php سایت خود را بررسی کنید. قبلا مقاله ای در رابطه با نحوه تغییر نسخه در سایت منتشر کرده ایم که میتوانید آن را مطالعه کنید.
البته گاهی اوقات خطایی در وبسایت مشاهده نمیکنید ولی زمانی که ایمیل خود را بررسی میکنید، یک ایمیل با محتوای ” یک خطای مهم در وب سایت شما وجود داشت ” مواجه خواهید شد که نشان دهنده آن است که زمانی در سایت شما خطای مهمی رخ داده است ولی برطرف شده است. بهتر است آن را پیگیری و رفع کنید تا زمانی این خطا باعث پایین آمدن سایت شما نشود.
1
سلام برای من ووکامرس و المنتور نصب نمیشن و این خطا رو که خطای مهمی در سایت شما رخ داده میاره اما داخل ایمیلم چیزی نفرستادن
از لوکال هاست استفاده میکنم و نسخه php زمپ 7.3 هست ممکنه به خاطر این باشه ؟
چون نه مشکل تداخل افزونه دارم و نه حافظه و نه قالب